آموزش عکاسی قسمت دوم

عكاسي را شروع كنيم !
قسمت دوم
عرفان اويسي كانال اختصاصي آموزش عكاسي آسان ” برديس ”

@bardis1

به خودتان سخت نگیرید. شما به جای داشتن دوربین گرانقیمت یا تجهیزات جانبی، بهتر است که دیدی قوی و عمیق داشته باشید.
جمله اي از ويليام آلبرت آلارت عكاس مشهور آمريكايي.
در حقیقت شما برای برای اجرای هر کار هنری به ابزار مورد نیاز آن احتیاح دارید برای موسیقی به ساز، برای نقاشی به قلم و رنگ برای مجسمه سازی به گل و دست و برای عکاسی به وسیله ای که بتواند نور ها را برای شما در یک لحظه ثبت کند محتاجید.
پس بدون دوربین عکاسی شما نمی توانید یک عکس بگیرید اما آیا سطح کیفی یک دوربین عکاسی بر روی عملکرد شما تاثیر دارد؟
جواب این سوال مسلما خیر نیست اما باید بدانید برای شروع فعالیت در زمینه عکاسی شما به یک دوربین گرانقیمت یا تجهیزات خاص تصویر برداری احتیاج ندارید . حتی با دوربین ساده موبایل خود هم می توانید شاهکار های هنری خلق کنید!
در مورد نحوه عکس برداری با دوربین های ساده و گرفتن عکس های بهتر بعدا توضیح خواهیم داد اما برای کسانی که علاقه مند به خرید دوربین هستند پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید این نکات را مد نظر قرار دهند.
1- با خرید یک دوربین 10 میلیون تومانی عکس های 10 میلیون دلاری نمی توانید ثبت کنید ! حتی ممکن است عکس های شما را مجانی هم نگاه نکنند! پس قبل از خرید دوربین از توانایی خود در این هنر مطمئن شوید !
2- پیشرفته ترین دوربین های عکاسی دنیا هم قابلیت پوینت اند شوت دارند یعنی فقط شما لازم است انگشت اشاره تان را روی دکمه شاتر فشار دهید خود دوربین همه ی کارهای لازم را برای ثبت کردن یک تصویر مناسب انجام می دهد اما هیچ عکاس حرفه ای در جهان این کار را انجام نمی دهد پس قبل از خریدن دوربین عکاسی، اطلاعات آکادمیک خود را در این زمینه بالا ببرید و آموزش های لازم را فرا بگیرید!
3 – صرفا داشتن دوربین عکاسی لقب عکاس را به صفحه اینستاگرام یا فیس بوک شما اضافه نمی کند! دوران فخر فروشی با کلمه من عکاس هستم به پایان رسیده است ، حتی مادر بزرگ 60 ساله شما هم به اینستاگرام و تلگرام دسترسی دارد پس حداقل در روز چند عکس خوب از چند عکاس واقعی می بینید و با دیدن عکس های شما ممکن است از شما نا امید شود! پس برای اینکه شما را عکاس صدا کنند دوربین نخرید سراغ كار هاي كم خرج تري براي جلب توجه برويد …
@bardis1
4 – خیلی از عکاسان بزرگ دنیا هنوز هم از دوربین های آنالوگ یا مدیوم فرمت داگرتوییپ که در فیلم های قدیمی دیده اید استفاده می کنند !  اما اکثر عکاسان بزرگ دنیا از بروز ترین و پیشرفته ترین دوربین های دیجیتال و بروز ترین نرم افزار های کامپیوتری برای ویرایش عکس های خود استفاده می کنند ! پس آنالوگ بودن یا دیجیتال بودن هیچ دلیلی بر عکاس خوب بودن نیست تنها چیزی که  می تواند عکاس خوب یا بد بودن شما را قضاوت کند خروجی نهایی کار های شما بدون توجه به نوع ابزار ثبت تصویر می باشد!

5- قبل از خرید یک دوربین چند میلیون تومانی می توانید توانایی خود را در ثبت تصاویر با دوربین های ارزان قیمت یا رده متوسط امتحان کنید و در صورت موفقیت سراغ دوربین های گران قیمت بروید !
ابزار های لوکس برای کارهای بزرگ و خاص ساخته شده اند ، کمپانی های بزرگ دنیا دوربین های خاص خود را برای گرفتن سلفی و عکس های دورهمی ما نساخته اند ( ابزار های بهتر و ارزان تری برای اینکار ها قبلا ساخته شده )

6 – شروع عکاسی صرفا خرید یک دوربین نیست! برای گرفتن یک عکس خوب شما به مجموعه ای از ابزار ها نیاز دارید که می تواند شامل ( لنز های مناسب – سه پایه – فلاش اکسترنال و هد – ریموت کنترل – فیلتر ها و … ) باشد پس قبل از خریدن دوربین تمامی تجهیزات لازم را مد نظر قرار دهید.

7- صرفا با داشتن یک دوربین و لنز نمی توانید از همه چیز عکس بگیرید ! عکاسی دنیایی از سبک ها و فیلد های مختلف و خاص است که هر کدام به ابزار های تخصصی خود نیاز دارد ، برای گرفتن عکس های آسمان ، برای گرفتن عکس های ماکرو از حشرات و اجسام ریز ، برای گرفتن عکس های اجتماعی ، ورزشی ، پرتره ، صنعتی ، معماری ، مدلینگ و … به ابزار های خاص این رشته ها نیاز دارید پس قبل از خرید به فیلدی که قرار است در آن بصورت حرفه ای کار کنید فکر کنید
8- دوربین های عکاسی حرفه ای و لنز های عکاسی خوب ابزار های فوق العاده گران قیمتی هستند ، یک دوربین 800 گرمی که  با لنزش به راحتی در داشبورد ماشین شما جای می گیرد ممکن است از ماشین شما گران تر باشد! پس اگر چند میلیون تومان برای خرید یک دوربین به راحتی  هزینه می کنید به فکر دردسر های نگه داری و جابجایی و استرس های جانبی آن هم باشید!

ادامه دارد ..
عرفان اويسي
كانال آموزشي برديس
@bardis1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

Leave a Comment