7 مورد از مهمترین نکات عکاسی صنعتی برای داشتن پروژه {موفق}

این مقاله مهمترین نکات عکاسی صنعتی برای داشتن پروژه {موفق} را برای عکاسانی که قصد فعالیت در این رشته عکاسی دارند هم برای دارندگان کسب و کار روشن می سازد.

همه‌ی دارندگان کسب‌وکارها توانایی استخدام یک استودیوی عکس‌برداری حرفه‌ای را ندارند؛
خصوصا هنگامی که تازه می‌خواهند کسب‌وکار خود را راه بیندازند. روش جایگزین این است که خودشان دست به کار شوند. و اجازه بدهید بگویم که اگر ابزار و تکنیک‌های مناسب را بشناسید، به‌راحتی می‌توانید از محصولات خود عکس‌های خوبی تهیه کنید.
اما به‌هنگام شروع کسب‌وکار، عکس‌برداری از محصول می‌تواند کمی آزاردهنده باشد؛ چرا که هم قلق و فن هارا نمیدانید و هم کمی به نسبت دوربین های حرفه ایی گران تر هستند.

تکنیک‌های بسیاری برای آموزش عکاسی صنعتی وجود دارد اما در اینجا مهمترین نکات عکاسی صنعتی که در زبان عامیانه به آن تکنیک نور پنجره (Window Light Techniquee)
می‌گویند.
این شیوه ساده است ولی درعین‌حال، عکس‌های باکیفیت و نتایج بی‌نظیری به دست می‌دهد.

.ابزار مورد نیاز برای عکاسی از محصول

اسباب و لوازم مناسب ، قلب عکاسی هستند و در اکثر مواقع کار با آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز است؛ اما تجهیزات عکاسی برای تازه‌واردها کمی گیج‌کننده هستند. نیازی نیست که نگران باشید مقدار زیادی از بوجه خودتون رو خرج کنید.
ما در این آموزش عکاسی صنعتی به شما می گوییم که سعی کنید خلاق باشید و از کمترین امکانات بهترین استفاده را کنید. در صورت داشتن دوربین، هزینه‌ی راه‌اندازی این پنجره‌ی نور بسیار کم می شود. برای برپایی آن به چند وسیله نیاز دارید.

مهمترین نکات عکاسی صنعتی
عکاسی در صنعت خودرو

مهمترین نکات عکاسی صنعتی که باید بدانید!

۱. دوربین(چشم دوم)

سوال این است که به چه دوربینی نیاز دارید؟ من توصیه می‌کنم این آموزش عکاسی صنعتی را با هر  چیزی که دم دست دارید، شروع کنید و ببینید نتیجه چه می‌شود. مردم باور دارند این دوربین است که عکس‌ها را می‌گیرد. در حالی که در واقعیت، دوربین فقط قسمتی از یک مجموعه‌ی بزرگ‌تر است. عکس از یک رشته انتخاب به‌وجود می‌آید: نورپردازی،نورسنجی، سبک و خلاقیت عکاس و مراحل پس از ثبت عکس مانند ویرایش

۲.سه‌پایه

در این آموزش عکاسی صنعتی قصد نداریم خیلی فنی  صحبت کنیم اما برای این نوع از عکاسی معمولا لازم است با دیافراگم خیلی بسته عکس بگیرید؛ و این برای آن است که بیشترین میزان عمق میدان را  داشته باشید.

عرض عمق میدان، ناحیه‌ی فوکوس را مشخص  می‌کند. و برای رسیدن به آن، باید از بزرگ‌ترین فاکتور f دوربین خود استفاده کنید. سرعت شاتر و ff به هم مربوط‌اند. از آن جایی که با f بزرگ‌تر – مثلا f/88 – نور کم‌تری وارد می‌شود، باید سرعت شاتر خود را کم  کنید تا نور بیشتری وارد شود و کمبود نور را جبران کند.

وقتی دوربین سرعت شاتر پایینی دارد، نمی‌توانید آن را با دست نگه دارید؛ این کار باعث می‌شود سوژه تار شود. چاره‌ی این مسئله سه‌پایه است. البته می‌فهمم که بیشتر دوربین‌های کامپکت امکان انتخاب f را به شما نمی‌دهند. راه‌هایی برای دور زدن این مسئله هست و من آن‌ها را قدم‌به‌قدم توضیح خواهم داد.

۳. پس‌زمینه‌ی سفید در عکس صنعتی

یکی دیگر از مهمترین نکات عکاسی صنعتی پس زمینه سفید است. گزینه‌های زیادی برای پس‌زمینه‌ی سفید وجود دارد و  اگر فکر می‌کنید زیاد عکاسی خواهید کرد، بهتر است یک بکگراند سفید مخصوص این کار تهیه کنید. یک گزینه‌ی ارزان‌قیمت آن است که به یک لوازم تحریری یا مغازه‌ی لوازم هنری بروید و یک تخته‌ی پوستر بخرید. یادتان باشد که حتما سفید خالص باشد؛ نه سفید مایل به خاکستری یا کِرِم.

۴. ساختن بازتاب‌دهنده با فوم از مهمترین نکات عکاسی صنعتی

وقتی از نور پنجره استفاده می‌کنید، دو قسمت دارید:  یک قسمت روشن که نور از آن سمت به محصول می‌خورد و سمت دیگر که تاریک است. سمت تاریک معمولا بیش‌ازحد تاریک است و به همین دلیل، از یک وسیله سفید برای بازتاب نور روی قسمت تاریک استفاده می‌کنیم. رفلکتور سفید بازتاب‌کننده‌ی بسیار خوبی است؛ چرا که محکم و کاملا سفید است.

با اضافه کردن دو فوم مشکی به کناره‌ها، درست خارج عکس، روی محصول سایه‌ی تاریکی ایجاد خواهد شد.
اگر می‌خواهید نورپردازی ماهرانه‌تری داشته باشید، یک رفلکتور سفید در جلو و یک رفلکتور مشکی در پشت قرار دهید. رفلکتور ها با این که در  بین تجهیزات عکاسی قیمت های مناسبی دارند اما در این آموزش عکاسی صنعتی به شما تضمین می دهیم که بسیار کار آمد هستند.

۵. میز

یک میز نور استاندارد با ابعاد 24×27 اینچ بهترین گزینه است. البته روی هر میز دیگری نیز که سفید باشد می توانید عکاسی خود را انجام دهید. یک وسیله مناسب ارزان قیمت دیگر که می تواند به شما کمک کند خیمه های نور است که برای عکاسی از محصولات کوچکتر بسیار کار آمد است.

۶.چسب

بسته به میزی که می‌خرید، می‌توانید از چسب یا گیره برای ثابت کردن پرده‌ی خود استفاده کنید.

۷. اتاق مناسب عکاسی صنعتی

انتخاب اتاق مناسب هم از مهمترین نکات عکاسی صنعتی است. اتاقی که پنجره‌ای در کنار یکی از دیوارها داشته باشد، کاملا مناسب است. هر چه پنجره بزرگ‌تر باشد، نور طبیعی بیشتری وارد می‌شود. با نزدیک‌تر شدن به  پنجره، نور بیشتر و سایه ملایم‌تر می‌شوند. هر چه از پنجره دورتر شوید، نور متعادل‌تری خواهید داشت اما سایه‌ها نیز تیزتر می‌شوند.

در نتیجه میتوان گفت با این اندک وسایلی که در بالا توصیح دادیم میتوانید شروع کنید فقط توجه خاصی به سایه ها و زاویه نور داشته باشید.
به امید روزی که تمام کسب و کار ها با عکاسی های خوب پر رونق تر شوند.

استدیو  بردیس  : بزرگترین مرکز تخصصی فیلم و عکس و چاپ در غرب کشور با سه شعبه فعال در تهران و شعبه غرب کشور در اراک

جهت دیدن نمونه کار های مجموعه بردیس از منوی سایت روی موضوع مورد نظر خودتون کلیک کنید!

جهت کسب اطلاعات بیشتر و لیست قیمت خدمات با ما تماس بگیرید. تلفن ۰۸۶-۳۳۸۱۹

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *