ژست عکس کودک : بهترین راهها برای گرفتن عکس های پوستری از کودک؟

عکاسی از کودک همیشه جدای جذابیت هایش کار پیچیده ای است. یکی از پیچیده گی های این کار ژست عکس کودک است. به عنوان پدر و مادری که در خانه عکاسی می­کنند و یا یک عکاس این مساله است. این که شما نمی­توانید دقیقا به کودک بگویید چه چیزی مد نظر شماست. از طرفی وقتی که یه کودکان بگوییم چه ژستی بگیرند در نود درصد مواقع ژست مصنوعی خواهد بود. این باعث می شود که عکس جذابیت لازم را نداشته باشد یا ساختی به نظر برسد. پس راه حل چیست؟

ژست عکس کودک
اتلیه کودک

نکات طلایی در ژست عکس کودک :

  1. کودکان به اندازه کافی زیبا و جذاب هستند. پس سعی نکنید چیزی را به آنها به زور دیکته کنید. ممکن است فشار آوردن زیاد به کودک باعث گریه او شود و کلا عکاسی منتفی شود
  2. از حالات طبیعی و کنش های طبیعی کودک به عنوان سوژه عکس استفاده کنید. زیباترین لحظات همین لحظات هستند که کودک در حال خودش است. چند نمونه را با هم بررسی می کنیم :

خنده : در همه ی این موارد تیم عکاسی باید آمادگی لازم را داشته باشد. ژست عکس کودک در یک لحظه به وجود می آید و ما نمی توانیم در اکثر مواقع آن را کنترل کنیم. پس باید لحظه را شکار کنیم.

برای شکار یک لبخند زیبا، میتوانیم از خانواده کودک بخواهیم که کودک را به خنده اورند. در مناسب ترین لحظه باید لبخند عکاسی شود.

گریه : گاهی مواقع گریه کوکان هم جذابیت خودش را دارد و میتواند سوژه ی خوبی باشد. برای این کار کافی است چند دقیقه خانواده از جلوی چشم او دور باشند. یا اسباب بازی را که در عکس قبلی از آن استفاده کرده بودید از دست او بگیرید.

شکلک ها : یکی از حالت های پرطرفدار ژست عکس کودک شکلک ها و حالت های ویژه ای است که در چهره ی کودک به وجود می آید. اغلب مواقع کودک در حالی بازی کردن خود به خود این حالات را ایجاد می کند.

برای رسیدن به این ژست های کافی است کودک را به حال خودش بگذارید. شاید هم درآوردن چند شکلک توسط خانواده ، واکنش بامزه تر و جذاب تری را برای عکاسی به همراه داشته باشد.

استدیو  بردیس  : بزرگترین مرکز تخصصی فیلم و عکس و چاپ در غرب کشور با سه شعبه فعال در تهران و شعبه غرب کشور در اراک

جهت دیدن نمونه کار های مجموعه بردیس از منوی سایت روی موضوع مورد نظر خودتون کلیک کنید!

جهت کسب اطلاعات بیشتر و لیست قیمت خدمات با ما تماس بگیرید.

تلفن ۰۸۶-۳۳۸۱۹

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *