نکات کلیدی پیرامون تاثیر کلیپ و تیزر در تبلیغات :

تبلیغات به خودی خود دانش و صنعت بسیار گسترده ای است. شاخه های مختلفی در این صنعت وجود دارد. یکی از این شاخه های اصلی در تبلیغات صنعت تصویر است. با توجه به تاثیر کلیپ و تیزر در تبلیغات در میان شاخه های دیگر تصویر مثل عکاسی یا موشن، این موضوع اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

برای مثال یک پوستر تبلیغاتی را مد نظر بگیرید. در این پوستر از عناصر تصویری و متنی استفاده شده است. همین باعث شده که به عنوان یک عنصر تبلیغاتی ، محدودیت داشته باشد. در زمانی که شما یک عکس را می‌بینید هر چقدر هم که عکس قوی و متن تاثیرگذار باشد ، نمیتواند احساسات شما را کاملا درگیر کند. شما غالبا با یک عکس ، هرچقدر هم با کیفیت و حرفه ای وارد تعامل یا حس همزاد پنداری نمی شوید.از طرفی معمولا در دل هر پوستر یا عکس تبلیغاتی فقط یک پیام نهفته است.

تاثیر کلیپ و تیزر در تبلیغات
ویدیو تبلیغاتی

اما تاثیر کلیپ و تیزر در تبلیغات بسیار از این فراتر می رود . علت آن هم این است که در یک کلیپ یا تیزر ، شما از عناصر مختلفی می‌توانید بهره مند شوید. عواملی که می‌تواند حس همزاد پنداری مخاطب را بر انگیزد . و یا حتی عواملی که می‌تواند با بیننده تعامل بر قرار کند.

فاکتورهای اساسی موثر در تاثیر کلیپ و تیزر در تبلیغات

در یک نگاه کلی میتوان عناصر زیر را برای تاثیر هرچه بیشتر بر مخاطب در طی یک کلیپ یا تیزر تبلیغاتی مد نظر داشت.

  1. شناخت پرسنای مخاطب : بسیار مهم است که قرار است برای چه مخاطبی و چه گروه هدفی یک تیزر یا کلیپ تبلیغاتی ساخته شود . این شناخت در انتخاب متن ، لحن ، حال و هوا و سناریوی تیزر تاثیر خواهد داشت.
  2. استفاده از عناصر بصری : باید توجه داشت که تصویر جادوی بزرگی است. هر چیزی در قاب تصویر معنی پیدا می کند و در ناخودآگاه مخاطب نفوذ می‌کند. پس باید به تک تک تصویرها دقت کنیم.
  3. سناریو قوی و هدفمند : سناریو است که مخاطب را وادار به همزاد پنداری و یا تعامل با پیام تبلیغاتی می کند و تاثیر کلیپ و تیزر در تبلیغات را ایجاد می‌کند. پس باید ساعت ها به سناریو و ساخت و جزئیات تولید تیزر فکر کرد. تا همه چیز حساب شده باشد و تبدیل به ضد تبلیغ نشود.

استدیو  بردیس  : بزرگترین مرکز تخصصی فیلم و عکس و چاپ در غرب کشور با سه شعبه فعال در تهران و شعبه غرب کشور در اراک

جهت دیدن نمونه کار های مجموعه بردیس از منوی سایت روی موضوع مورد نظر خودتون کلیک کنید!

جهت کسب اطلاعات بیشتر و لیست قیمت خدمات با ما تماس بگیرید.

تلفن ۰۸۶-۳۳۸۱۹

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *